טבעת הגנה מאש היקפית לישובים ומפעלים סמוכי חורש

מרבית מערכות המיגון מפני אש הן מערכות גילוי, התראה וכיבוי פאסיביות, הפועלות כתגובה לאירועי אש ופריצת שריפות במבנה. מערכות אלו מיועדות להביא לגילוי מהיר ולהתראה, ואף לעיכוב התפשטות השריפה וצמצום הנזקים שבכוחה לגרום, עד להגעת כוחות הכיבוי וההצלה והשגת שליטה על האירוע.

מניעת שריפות במבנים אינה נשענת רק על מערכת זו או אחרת, כי אם על שילוב בין תקנות בנייה, שימוש בחומרים ובאלמנטים מעכבי בעירה שאינם דליקים, תקנות להתנהלות ושימוש במערכות ובציוד במבנה ועוד.

חברת פארגון מקבוצת ברנע מציגה פיתוח ייחודי, המאפשר מיגון אופטימלי בגישה יזומה:

טבעת הגנה מאש היקפית

המאפשרת הגנה על מבנים, יישובים, מרחבים עצומים ושטחים פתוחים, מפני שריפות שמקורן מחוץ לאזור המוגן

טבעת הגנה מאש היקפית היא טבעת אשר מוקמת סביב המרחב הנדרש, ומספקת הגנה מיטבית מפני התפשטות והתקרבות של אש שמקורן מחוץ למרחב האמור.

הצורך בהגנה מסוג זה נובע ממספר סיבות אפשריות:

סיכוני אש מוגברים בסביבת המתחם האמור:

  • מתחמים ויישובים המוקפים בחורש טבעי
  • מתחמים ויישובים צמודי גדר ו/או המוגדרים ברמת סיכון בטחוני
  • מתחמים ויישובים בקרבה למפעלים, בסיסים צבאיים או כל גורם בעל פעילות שעשויה לגרום להתלקחות מקומית.

 

מבנים ומפעלים הכוללים אחסון/שימוש בציוד בעלי פוטנציאל סיכון מוגבר בעת התלקחות:

  • מפעלים בטחוניים
  • מפעלי כימיקליים
  • מאגרי חומרים מסוכנים
  • מחסני אמוניה
  • מחסנים לוגיסטיים

 

כיצד ניתן להגן על מתחמים ואזורים בסיכון מוגבר מפני התלקחות חיצונית

מבנים ואזורים המצויים בסיכון גבוה לאירוע אש, עשויים לגלות כי הסכנה אינה תמיד מגיעה מבית, וכי למרות המודעות והזהירות שבאה לידי ביטוי במגוון אמצעים, מערכות התראה וכיבוי, הקפדה על אמצעי זהירות וקביעת תקנות, אש חיצונית מהווה סיכון לא פחות גבוה, והרבה פחות נשלט.

פיתוח מערכות טבעת הגנה מאש היקפית בא לספק מענה לסיכון ולצורך האמור.

טבעת הגנה מאש היקפית נוצרת באמצעות תכנון ופריסה של קו מים סביב האזור הנדרש למיגון, והעמדת תותחי מים ו/או ממטרות מים, המופנים מן המתחם המוגן החוצה. התותחים וממטרות האש יוצבו במרחקים קצרים של עד 50 מ”ר זה מזה, לאורך קווי המים, אשר מקיפים את האזור/המתחם/היישוב כולו, בטבעת הגנה סגורה.

במקרה של שריפה הפורצת בסביבת האזור, טבעת ההגנה מאש היקפית תופעל ותשחרר כמויות גדולות של מים, אל מחוץ לשטח המוגן, ולהגנה מוגברת עליו מפני התקרבות השריפה.

תועלות מערכת ההגנה

שחרור מהיר ומאסיבי של מים כלפי חוץ יצור שתי הגנות עיקריות:

הרטבה מאסיבית של הקרקע והאלמנטים הסביבתיים ועיכוב הבעירה שלהם.

התזה ישירה במקרה של התקרבות האש והלהבות, לכיבוי ולעיכוב התפשטות האש.

שני האלמנטים הללו, ייצרו אפקטיביות מוגברת בהגנה על האזור התחום מפני אש חיצונית, הן בכיבוי ומניעה מוחלטת של חדירתה, והן בעיכוב ההתפשטות ועיכוב האש מחוץ לאזור התחום, עד להגעת כוחות הכיבוי והשגת שליטה מלאה על האש.

האם טבעת הגמה מאש היקפית מחליפה מערכות מיגון אש אחרות

טבעת הגנה מאש היקפית מציעה פתרון הוליסטי, רחב ומותאם אישית, בהתאם למאפייני האזור, רמת הסיכון להתלקחות והיקף/משמעות הנזק הצפוי במקרה של התלקחות אש.

בין המאפיינים הייחודיים של טבעת הגנה מאש היקפית:

  • בעלת יכולת לספק הגנה יעילה מפני אש לשטחים בכל גודל, לרבות יישובים ומתחמי ענק.
  • הגנה על שטחים פתוחים, מרחבי טבע ואזורים בעלי מאפייני קרקע וסביבה ייחודיים.
  • מתוכננת בהתאמה אישית, תוך מתן מענה לצרכים, לסיכונים, למגבלות תוואי השטח.
  • ניתנת לשילוב כחלק ממערך מיגון מקיף יותר או כמערכת הגנה עצמאית.
  • אפשרויות שליטה ובקרה בהתאם לאופי הפרויקט ומאפייני הפעילות/המקום.
  • יישום והטמעה באופן שאינו פוגע בקרקע, בסביבה ובנגישות למתחם.
  • מערכות חסכוניות במים המופעלות בעת אירוע אש בלבד.

מאפיינים אלה והאפקטיביות של טבעת הגנה מאש היקפית במיגון חיצוני, הופכים את הפתרון החדשני לאחד הפתרונות היעילים והמובילים בישראל, כפתרון מיגון בלעדי או כפתרון משלים, בהתאם למאפייני המתחם המוגן, ולדרישות החלות עליו.

חשוב לציין כי טבעת הגנה מאש היקפית מספקת פתרונות מיגון מאש שמקורה חיצוני לאזור התחום, ועל כן במקרה של הגנה על מבנים ותעשיות, נדרשים פתרונות מיגון משלימים בהתאם לדרישות החוק והתקן, לפי סוג המבנה, גודלו וייעודו.

למי מיועדת טבעת הגנה מאש היקפית

טבעת הגנה מאש היקפית מיועדת לספק מענה למגוון צרכים, מקומות וארגונים, המצויים בסיכון מוגבר להתלקחות חיצונית, ו/או לנזקי אש מהותיים.

  1. מפעלים וסביבות תעשייתיות אשר סיכוני האש החלים עליהם מוגברים בשל אופי הפעילות, שווי הציוד ו/או הריאקציה שעשויה להתרחש בשל חשיפת החומרים לחום או לאש.
  2. יישובים, קיבוצים ומושבים השוכנים באזור עשיר בחורש טבעי בעל פוטנציאל התלקחות גבוה, דוגמת: יישובים השוכנים על הר הכרמל, יישובי הגליל ורמת הגולן, יישובים בסביבה מדברית.
  3. יישובי הדרום והצפון הסמוכים לקו הגבול, ומצויים בסיכון התלקחות כתוצאה מבקבוקי תבערה, שיגור רקטות והצתה מכוונת.
  4. יישובי קו עימות בהם מותקנת מערכת הגנה היקפית אשר פגיעה בה תותיר את התושבים נטולי הגנה ותבטל יישומי התראה מוקדמת ויישומי אבטחה אחרים.

תכנון ויישום מערכות טבעת הגנה מאש היקפיתאיך זה עובד

מערכות מיגון מפני אש בכלל ומערכות טבעת הגנה מאש היקפית בפרט- אינן מוצר מדף, ודורשות תכנון הנדסי מקצועי, מבוסס מיקום, ניתוח סיכונים, תוואי קרקע, בחינת תשתיות ונתונים רבים נוספים.

תכנון המערכת מתבצע בצורה פרטנית על ידי צוות מהנדסים, המביאים מומחיות בתחומים שונים, מגאודזיה וניתוח שטח וקרקע, ועד למהנדסי מים, איכות סביבה ותשתיות.

צוות ההנדסה של חברת פארגון מקבוצת ברנע מבצע את המיפוי הנדרש ואיסוף המידע, לתכנון מדויק של המערכת, קביעת המרחק הנדרש למיקום שלה, פריסה אופטימלית וחפיפה בין זרנוקי האש.

התהליך ישלב בין תכנון עקרוני, תוואי מדויק לסביבה ותכנון פרטני, מעקף של אגרי שטח, יעילות אנרגטית וחיסכון, התאמת התכנון והיישום של המערכת בראייה הוליסטית רחבה.

התקנת טבעת הגנה מאש היקפית תכלול הקמת מאגר מים והצבת תותחי המים והממטרות בצפיפות הנדרשת, לרבות צנרת תת קרקעית ומערכות תומכות.

חברת פארגון מקבוצת ברנע מביאה ניסיון רב שנים בפיתוח מערכות מיגון ומלווה ארגונים, מפעלים, חברות בנייה, רשויות ומועצות מקומיות, בהתאמת פתרונות מיגון אופטימליים, העומדים בתקנים מחמירים ובהתאמה לדרישות החוק ולדרישות הרישוי והיתרים.

שאלות נפוצות

מהם המאפיינים העיקריים של טבעת הגנה מאש היקפית שמציעה חברת פארגון מקבוצת ברנע?

מאפיינים עיקריים של טבעת הגנה מאש היקפית של חברת פארגון מקבוצת ברנע: יכולת להגן על שטחים בכל גודל, כולל יישובים ומתחמי ענק. מתאימה לשטחים פתוחים, מרחבי טבע ואזורים בעלי מאפיינים ייחודיים. תכנון אישי המתואם לצרכים, לסיכונים ולמגבלות תוואי השטח. אפשרות לשילוב במערך מיגון רחב יותר או כמערכת עצמאית. אופציות שליטה ובקרה מותאמות לפרויקט. יישום והטמעה שאינם פוגעים בסביבה. חסכון במים, המערכת מופעלת רק בעת אירוע אש.

כיצד פועלת טבעת הגנה מאש היקפית להגנה על מבנים ויישובים מפני שריפות?

פעילות טבעת הגנה מאש היקפית: טבעת הגנה מאש היקפית פועלת באמצעות קו מים המוקם סביב האזור המוגן. תותחי מים ו/או ממטרות מים מופנים מהמתחם המוגן החוצה. המערכת משחררת מים באופן מהיר ומאסיבי כאשר מתגלה אש בסביבה, כדי לעכב את התפשטותה ולהגן על האזור המוגן.

האם טבעת הגנה מאש היקפית יכולה לשמש כמערכת הגנה עצמאית, או רק כחלק ממערך מיגון מקיף?

התפקיד של טבעת הגנה מאש היקפית במערך הגנה כולל: טבעת הגנה מאש היקפית יכולה לשמש כמערכת הגנה עצמאית או כחלק ממערך מיגון מקיף. היא מתאימה לסביבות שבהן ישנו סיכון גבוה לאירועי אש, ובהתאמה לצרכים והתנאים המקומיים.

לאילו סוגים של מבנים ואזורים מיועדת טבעת הגנה מאש היקפית, ובאילו מקרים היא יעילה במיוחד?

למי מיועדת טבעת הגנה מאש היקפית: מיועדת למפעלים וסביבות תעשייתיות עם סיכוני אש מוגברים. יישובים, קיבוצים ומושבים באזורים עשירים בחורש טבעי. יישובים סמוכים לקווי גבול ואזורי עימות. מתאימה לאזורים בעלי פוטנציאל גבוה להתלקחויות חיצוניות ונזקי אש מהותיים.