דלת אש 30/90

בתכנון מבנים תעשייתיים, ארגוניים ועסקיים, בעת תכנון מערך המיגון מפני אש, עולים צרכים שונים אשר מטרתם למזער נזקי אש ושריפה באמצעות מערכות מיגון ומניעה, מערכות איתור והתראה בעת אירוע אש, מערכות כיבוי ומערכות לשחרור עשן. אחד הכלים התכנוניים החשובים המתאים למבנים גדולים, הוא חלוקת המבנה כולו לאגפי אש, ויצירת כלים למניעת התפשטות האש בין האגפים במקרה של שריפה.

יצירת אגפי אש מתבצעת באמצעות יצירת חוצץ בין האגפים, מה שנועד לאפשר צמצום של התפשטות האש בעת אירועי שריפה, כמו גם יצירת חללים בטוחים ונקיים מאש ועשן, מעברים ומסלולי חילוץ ונגישות לכוחות ההצלה.

במטרה להתאים את המבנה הן לצרכים הפונקציונליים היום יומיים והן לצרכי המיגון מפני אש פותחו מוצרים חסיני אש תוך הצגת עמידות גבוהה במיוחד, בניהם דלתות אש 30/90.

מהן דלתות אש?

דלתות אש הן דלתות המשמשות כדלתות פונקציונליות לכל דבר ועניין בחיי היום יום, אולם באירועי אש בעת סגירתן הן מגלות עמידות יוצאת דופן לחום גבוה ולאש גלויה, ומאפשרות את יצירת החוצץ הרצוי ושמירה על ההפרדה בין אגפי האש המוגדרים.

סוגי דלתות אש

המונח דלת אש 30/90 נועד לציין את רמת המיגון והעמידות של דלת האש, ביחידות זמן בנות 30 דקות. קיימות דלתות אש ברמות עמידות שונות, החל מ-30 דקות עמידות לדלתות האש הבסיסיות, וכלה ב-120 דקות עמידות, לדלתות האש האיכותיות ביותר. זמני העמידות לבחירה הם: 30/60/90/120 דקות.

קיימות דלתות אש מפלדה בציפוי ומיגון של חומרים חסיני אש, דלתות אש מעץ ודלתות אש מזכוכית. כמו כן קיימות דלתות אש במגוון סוגים וסגנונות בניהן דלת חד כנפית סטנדרטית, דלת דו כנפית בעלת סגירה מרכזית הרמטית, דלתות אש בעלות צוהר ועוד.

דלתות אש מזכוכית נפוצות במיוחד בענף התיירות, במלונות וביחידות נופש, במבנים ארגוניים וחללי הייטק ובחללים אחרים, בזכות המראה האלגנטי והיוקרתי שהן מספקות.

תכנון והתקנה של דלת האש מביא בחשבון גם את כל האלמנטים הנלווים, מבטיח מניעת התחממות של הדלת מצדה הפנימי, התאמה של פרזול חסין אש ומשקופים עמידים.

מהי ידית בהלה?

תכנון של דלת אש הוא תכנון פונקציונלי המביא בחשבון את ההתנהלות האנושית בעת אירוע האש, ואת הצורך במילוט מהיר מאזור השריפה והסכנה. ידית בהלה היא ידית מוארכת המותקנת לאורך הדלת, מחומרים עמידים, אשר אינה מתלהטת, ומאפשרת את פתיחת הדלת במהירות ובבטיחות.

כיצד נקבע איזו דלת אש דרושה להתקנה בחלל?

תקן 1212 של מכון התקנים הישראלי קובע פרמטרים מוקפדים ומחמירים לייצור והתקנה של דלתות אש וקובע את הצורך על פי מיקום הדלת, גודל החלל ושימושו.

חברת פארגון מקבוצת ברנע מספקת דלתות אש 30/90 ודלתות אש נוספות, בניהן דלתות אש מזכוכית, תוך ליווי, ייעוץ והכוונה בכל פתרונות המיון לבית ולחללים ארגוניים על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומם.