דלתות אש מזכוכית תקן 1212

דלת זכוכית חסינת אש
מחיצות אש מיועדות ללכידת האש בזמן בעירה ומניעת התפשטות שלה בין החללים השונים במבנה. תכנון המחיצות מתבצע כבר בשלב הבינוי ויכול לכלול קירות אש- קירות הבנויים מלוחות העשויים מחומרים מעכבי בעירה ומכילים שכבות של צמר סלעים הידוע כעמיד ובעל יכולות לעיכוב התפשטות האש. מעבר לקירות המהווים חציצה קבועה, נדרשים גם פתרונות חציצה מודולריים דוגמת וילונות ודלתות אש.

דלתות אש מיועדות לשמש כדלתות לכל דבר ועניין בימות שגרה, אולם בעת אירוע אש נסגרות ומתפקדות כאמצעי מיגון לכל דבר, במניעת התפשטות השריפה, ביצירת מעברים בטוחים למילוט, וזאת עד להגעת כוחות ההצלה והשגת שליטה מלאה על האש וכיבוי מוחלט.

דלתות אש מזכוכית

דלתות אש מזכוכית הם דלתות העשויות משכבות של זכוכית עבה ומחוסמת, פרופילים איכותיים כדוגמת פלדת אל חלד או פלדה רגילה צבועה ומוצרי פרזול עמידים במיוחד, אשר אינם לוהטים ומאפשרים תפקוד ושימוש בדלת גם בעת אירוע אש. דלתות חסינות אש מגיעות עם שכבת בידוד איכותית מצד אחד של הדלת, במטרה למנוע התחממות ולאפשר שימוש ידני בה, גם בזמן לחץ.

השימוש בדלתות אש מזכוכית נפוץ במיוחד בארגונים ומרכזים מסחריים, מבנים בהם ריבוי חללים מחד גיסא, וצורך באביזרי מיגון המתכתבים עם עיצוב אלגנטי ויוקרתי מאידך גיסא. דלתות אלו מגיעות במגוון עיצובים, טקסטורות וצבעים, לרבות דלתות חד כנף ודו כנף על פי בחירה.

דלתות אש מזכוכית– דלתות האש כאור מיועדות לייצר חציצה ולשמור על חללים נקיים מאש לצרכי מעבר ומילוט. האש הוא בין כוחות הטבע העוצמתיים ביותר ולאורך זמן ביכולתו לכלות כמעט כל חומר, טבעי או מתועש. דלתות אש מזכוכית מספקות עמידות מעולה הן בטמפרטורות גבוהות באופן חריג והן אל מול אש ישירה, כאשר עמידות הדלת נמדדת על פי יחידות זמן בנות 30/60/90/120 דקות. יחידות זמן אלו קובעות את זמן העמידות של הדלת אל מול אש חיה עד שייווצרו בה סדקים ולהתמוטטות מוחלטת. זמן זה אמור לאפשר הן הצלת חיים של השוהים בחללים הנקיים מאש, והן את הגעת כוחות הכיבוי וההצלה והשגת שליטה על האש.

הנפוץ ביותר כיום הוא זמן בידוד של 30 דקות.

אופי הדלת וזמן העמידות נקבע על פי אופי המבנה ודרישות מערכות כיבוי האש לתכנית המיגון בו.

תקן 1212

תקן 1212 של מכון התקנים הישראלי הוא תקן הדן באיכות ובדרישות הייצור בעבור דלתות אש מזכוכית, כאשר דלתות אש מזכוכית בתקן 1212 מחויבות לעמידה בסטנדרטים מחמירים הנוגעים לעובי הדלתות, כושר ויכולות הבידוד שלהן, וכן את מיקומי ההתקנה ומוצרי הפרזול הנלווים. תקן זה מהווה את התקן המחמיר והאיכותי ביותר לדלתות אש מזכוכית בישראל.

חברת פארגון מקבוצת ברנע מובילה את שוק המיגון בישראל, באמצעות ליווי, תכנון ואספקת מוצרי ומערכות מיגון, גילוי וכיבוי אש ומערכות לשחרור עשן לכל סוגי המבנים. כל מוצרי חברת פארגון מקבוצת ברנע עומדים בדרישות מכון התקנים הישראלי ותקנים בינלאומיים, ומהווים אסמכתא לאיכות וליעילות בזמן אמת.

גולשים שקראו מאמר זה התעניינו לגבי:

שאלות נפוצות

כמה עולה זכוכית חסינת אש?

התשובה לשאלה הזאת מורכבת ממספר פרמטרים שיש לבדוק. מה הדרישה בתוכנית הבטיחות? האם הדרישה היא בידוד אש (EI) או מניעת קרינה (EW) ו/או אי מעבר השריפה מאזור לאזור(E). עלות כל הגדרה שונה בתכלית. מציע לפנות לחברת פארגון קבוצת ברנע לקבל הצעת מחיר לנל .... לפתוח לינק לדף צור קשר

האם יש דלת אש מזכוכית חסינת אש?

כן. הביקוש וההיצע לדלתות אש מזכוכית עמידה באש הולכים ועולים בשנים האחרונות, עקב עליית רמת האדריכלות ודרישת הלקוחות למראה שקוף ללא חסימות ויזואליות. דלת חסינת אש על פי רב הדרישות הינה בעלת יכולת בידוד של 30 דקות (EI30). הדלת נבדקת במכון התקנים הישראלי כמכלול.

מה הבדל המחיר בין דלת אש לדלת אש מזכוכית עמידה / חסינת באש?

ההבדל הינו באחוזים סביב 120-150% לרעת הדלת מזכוכית. לכן , באם אין צורך מיוחד ו/או דרישה אדריכלית ליצר חזית שקופה והשיקול הינו כלכלי בלבד. דלת אש רגילה זולה משמעותית.

מהו תקן 1212?

תקן 1212 של מכון התקנים הישראלי הוא תקן הדן באיכות ובדרישות הייצור בעבור דלתות אש מזכוכית, כאשר דלתות אש מזכוכית בתקן 1212 מחויבות לעמידה בסטנדרטים מחמירים הנוגעים לעובי הדלתות, כושר ויכולות הבידוד שלהן